مراحل نصب آسانسور از 0 تا 100 – نحوه نصب آسانسور

نحوه نصب آسانسور آروین لیفت

انتخاب بهترین و مناسب ترین آسانسور برای خیلی از افراد ممکن است امری چالش برانگیز باشد؛ به خصوص اگر هیچ تجربه قبلی نداشته باشید. احتمالاً سؤالات زیادی در مورد نحوه نصب آسانسور، هزینه نصب آسانسور، و مراحل نصب آسانسور از 0 تا 100 در ذهن شما وجود دارد که در ادامه این مقاله از سایت آروین لیفت، به آنها خواهیم پرداخت. همچنین ممکن است در مورد ایمنی کار نگران باشید که در این مورد هم خیال شما را راحت خواهیم کرد!

هر سوال و مشکلی در خصوص طراحی، نصب و اجرا در خصوص نصب بالابر، آسانسور و پله برقی داشته باشید، آروین تجارت آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما است.

در چه مواردی ممکن است نیاز به آسانسور داشته باشید؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است به یک آسانسور جدید نیاز پیدا کنید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • کسب و کار شما (شرکت، تولیدی، فروشگاه و…) ممکن است در طبقات بالای ساختمانی باشد که کارکنان مجبور هستند تا مسافت زیادی را بین طبقات جابجا شوند. در این صورت، با نصب یک آسانسور مناسب با فضا، می‌توانید راحتی و سرعت جابجایی افراد را افزایش دهید.
  • ممکن است به فکر دسترسی افراد ناتوان، مسن و معلول به محل مورد نظرتان باشید که فاقد آسانسور و بالابر است. در این صورت با نصب یک آسانسور می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمامی افراد به شما دسترسی راحت دارند.
  • در برخی موارد ممکن است نیاز به جابجایی بارهای سنگین و محموله های مختلف بین طبقات باشد که در این صورت، نیاز به نصب یک آسانسور باری یا بالابر هیدرولیکی پیدا کنید.
  • در برخی موارد ممکن است باوجود یک آسانسور، نیاز به یک آسانسور جدید برای حمل افراد یا بار های بیشتر داشته باشید که در این صورت نیز به خدمات نصب آسانسور نیاز پیدا خواهید کرد.

نکاتی که هنگام سفارش و خرید آسانسور باید در نظر بگیرید

عوامل بسیار زیاد داخلی و خارجی در انتخاب بهترین شرکت نصب آسانسور و خرید شما می‌توانند تاثیر گذار باشند. عواملی همچون سن ساختمان، کاربری، تعداد افرادی که از آسانسور استفاده می‌کنند، محدوده جغرافیایی، نقشه ساختمان و… می‌توانند در هزینه ها، نوع آسانسور و عوامل دیگر تاثیرگذار باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله نکات مهم قبل از خرید آسانسور را مطالعه کنید.

مراحل و نحوه نصب آسانسور به چه صورت است؟

نصب آسانسور شغل بسیار تخصصی و مهم محسوب می‌شود. پس انتخاب شرکت خبره و ماهر برای انجام این خدمات و همچنین آشنایی با نحوه نصب آسانسور و مراحل آن، امری ضروری است. ما در آروین تجارت سوابق بسیار درخشانی در این حوزه داریم و توانسته ایم مشتریان بسیاری را به اهدافشان برسانیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و سفارش آسانسور، پله برقی و بالابر، می‌توانید با ما تماس بگیرید. در ادامه در خصوص فرایند کلی پروژه و مراحل نصب آسانسور، به طور کلی توضیح می‌دهیم:

بازدید، مصاحبه، برنامه ریزی و طراحی آسانسور

همه چیز از ابتدا باید بررسی و برنامه ریزی شود. با تماس با یک نصاب آسانسور معتبر، می توانید با یک تکنسین حرفه ای صحبت کنید که با شما در مورد نیازهای شما صحبت می کند و بهترین گزینه را برای شما تعیین می کند. آنها احتمالاً در مورد نوع ساختمان، نحوه عملکرد آن (مثلاً مسکونی، مغازه یا کارخانه)، اینکه آسانسور به چند سطح برای جابجایی نیاز دارد، چند نفر از آسانسور استفاده خواهند کرد، و… را مورد بحث قرار خواهند داد. همچنین در بسیاری موارد یک تکنسین به محل اعزام می‌شود که به صورت فنی و دقیق موقعیت را بررسی کند.

همچنین در مورد این که آیا تجهیزات یا مواد کار در آسانسور قرار داده می شود و چه عملکردهای دیگری ممکن است انجام شود، همه اینها برای تشخیص ظرفیت باربری مورد نیاز است، سرعت آن و همچنین چقدر مسافت لازم است، مورد بررسی و بحث قرار خواهد گرفت.

همچنین در این مکالمه یا بازدید، نوع آسانسور مشخص خواهد شد. تکنسین باتوجه به تمامی المان هایی که بررسی می‌کند، به شما می‌گوید که چه آسانسوری از نظر فنی، ایمنی و افتصادی، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین در خصوص رنگبندی، طراحی و ظاهر آسانسور نیز صحبت خواهد شد. ممکن است شما در یک کارگاه نیاز به یک آسانسور ساده و بدون ظاهر خاصی داشته باشید، یا اینکه برای یک برج لوکس پر رفت و آمد، قصد نصب یک آسانسور لوکس و شیک را داشته باشید. تمامی این موارد، در قدم اول از مراحل نصب آسانسور، مورد بررسی، بحث و برنامه ریزی قرار خواهد گرفت.

نصب و تنظیم ستون ها

پس از مرحله قبلی یعنی برنامه ریزی، تصمیم گیری و طراحی، تیم مهندسی شرکت به محل اعزام شده و ستون ها را برای بحث فنی و مقاومتی و ایجاد چارچوب پروژه نصب می‌کنند.

اضافه کردن اتاقک

پس از مشخص شدن محل قرارگیری اتاقک، آن را داخل ستون ها قرار داده و نصب می‌کنند.

نصب سیستم درایو

باتوجه به انتخاب نوع سیستم درایو مد نظر شما، سیستم درایو در این مرحله نصب و راه اندازی می‌شود.

مونتاژ درب ها

درب ها و محفظه ها در این مرحله، در جای از پیش تعیین شده، قرار گرفته و جوشکاری می‌شوند.

جنبه های الکتریکال

پس از سیم کشی نهایی، عبور کابل ها و انجام جنبه های الکتریکال پروژه، تمامی کلید ها، دکمه ها، ایمنی آسانسور و… مورد بررسی و تست قرار می‌گیرد.

بازرسی

بازرس کل پروژه را به طور کامل بازرسی می کند تا مطمئن شود که ایمنی کامل آسانسور پیاده سازی شده و به خوبی کار میکند. همچنین اگر مشکلی در پروژه وجود داشته باشد، آنها را به مهندس متذکر شده تا مجدد انجام شوند. سپس به شما نمایشی از آسانسور داده می شود تا مطمئن شوید که چگونه از آن استفاده کنید.

اگر به دنبال یک شرکت فنی مهندسی معتبر و متخصص در حوزه نصب انواع آسانسور و بالابر هستید، می‌توانید روی آروین لیفت حساب کنید. ما با سالها تجربه درخشان در این حوزه، مفتخریم تا پروژه شما را با نازلترین هزینه ها و همچنین بهترین و باکیفیت ترین خدمات و متریال، به مرحله بهره برداری برسانیم. فقط کافی است تا با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات
خدمات ما

مقالات مرتبط

error:
اسکرول به بالا